CENTAR ZA PROFESIONALNI RAZVOJ

Šta je poslovna etika?

Home
Vesti
Biznis i edukacija
Šta je poslovna etika?

Pitanja? office@iserbia.rs


Tehnička podrška 24h dnevno!


Kako da napredujem?


Naš cilj je podizanje profesionalnog kapaciteta naših korisnika! Slaćemo vam besplatne savete, konkurse i kurseve. Nećemo vas zamarati više od jednom nedeljno. Prijavite se na našu mejling listu!

Pratite nas:

NAJTRAŽENIJI KURSEVI:

100% besplatni kursevi:


Najnoviji kurs!

3-minutni poslovni test
Da li si poslovno vaspitan? Proveri ovde!

Drugi o nama:


Poslovna etika. Da li ove dve reči ïmaju nekog smisla u biznisu i poslovanju?

Mnogi bi odgovorili “NE” jer u biznisu nema mesta za moral i  etiku, biznis je vođen samo jednim ciljem a to je stvaranje profita i sva sredstva, usmerena ka tom cilju, su dozvoljena. Takva razmišljanja bismo okarakterisali kao AMORALNA jer ne haju mnogo za vrednosno ocenjivanje postupaka i odluka u biznisu.Naš odgovor bi bio “DA””. Bez poštovanja osnovnih moralnih vrednosti nema biznisa. On bi se urušio.

Poslovni dogovori, ugovori i obećanja se ispunjavaju – zato biznis nastavlja da se razvija i raste.

 Ali šta je poslovna etika?

Poslovnu etiku bismo mogli okarakterisati kao skup vrednosti, kao što su poštenje, pravičnost, otvorenost, iskrenost u biznis poslovanju. Ukratko, to je način na koji neka firma, kompanija posluje. Da li svoje zaposlene tretira sa uvažavanjem, poštujući njihovu ličnost i dostojanstvo? Da li se dobavljačima novac isplaćuje u dogovoreno vreme? Da li postoji otvorenost prema lokalnoj zajednici i preuzimanje odgovornosti za vlastite odluke i postupke?

Kako početi sa promovisanjem značaja poslovne etike u Vašoj firmi?

Akcije, koje možete preduzeti u cilju ohrabrivanja snažne etičke kulture u Vašoj firmi, uključuju sledeće:

  • Identifikujte suštinske vrednosti koje se MORAJU poštovati prilikom poslovanja. Te vrednosti se mogu odnositi na odgovornost, poštenje, poštovanje, transparentnost, otvorenost, poverenje i iskrenost. One treba da budu jasno odvojene od ciljeva vašeg poslovanja i vrednosti kao što su  kavlitet, profitabilnost, efikasnost, pouzdanost. Etičke vrednosti se zasnivaju na izjavi koja se tiče misije, vizije i operativnog plana same firme. Stići do cilja uz poštovanje sebe i drugih!
  • Kreiranje Etičkog kodeksa je druga akcija koja se treba preduzti. Ne dozvolite da se bilo šta u vašem poslovanju podrazumeva. Neka etičke vrednosti ne lebde u vazduhu….Materijalizujte ih sastavljanjem etiškog kodeksa koji će biti jedna vrsta VODIČA kroz moralne vrednosti i koji će pomoći vašim zaposlenima u razjašnjavanju moralnih nedoumica. Etički kodeks se može sastojati od jedne stranice koja će jasno i precizno podvući vrednosti na kojima organizacija insistira i dati ogovore na pitanja Gde i Kako u slučaju prisustva etičkih dilema.
  • Ogranizovanje obuka i treninga koji će pomoći zaposlenima da ovladaju veštinama u cilju prevazilaženja problema koji se tiču Etike u poslovanju. Ovakvi treninzi mogu pomoći ne samo u smislu davanja nekih praktičnih “alata” već i u pogledu razvijanja senzibilnosti zaposlenih oko problema koji se mogu javiti. Kako bi zaposleni shvatili značaj poštovanja poslovne etike na istoj se mora insistirati i stalno upućivati na to KAKO MI TO RADIMO STVARI OVDE/ tj kako se posluje u NAŠOJ ogrganizaciji! Praktični savet bi bio ispisivanje suštinskih vrednosti na tabli koja bi bila na vidljivom mestu, zajedničko razrešenje etičkih dilema koje bi bile predmet nekih od sastanaka, preporuka filmova čiji bi se sadržaj odnosio na promovisanje morala u biznisu
  • Ponašanje rukovodstva. Lideri i rukovodioci firme imaju snažnu ulogu u ugrađivanju suštinskih etičkih vrednosti u samu ogranizaciju i jedni su od najvažnijih promotera iste. Oni treba da se ponašaju i govore onako kako žele da se ponašaju njihovi zaposleni. Istraživanje koje je obuhvatilo  100 malih firmi u Velikoj Britaniji je pokazalo da zaposleni imaju tendenciju da slede ponašanje svojih naređenih i da takvu ili sličnu vrstu ponašanja i vrednisti ugrade u sopstvene uloge.
  • Govoreći otvoreno o etičkim dilemama i obučavati svoje zaposlene kako da ih prepoznaju i kako da se nose sa njima je nacin da se ohrabri razvijanje etičke kuture, gde zaposleni rade ispravne stvari zato što je ispravno raditi ispravne stvari!!

→ Za savete 1-na-1 o razvoju karijere, konsultujte naše besplatno e-karijerno savetovalište!

Izvor: iSerbia

Copyright © 2012-2014 iAkademija