CENTAR ZA PROFESIONALNI RAZVOJ

Obucite prvi utisak!

Home
Vesti
Biznis i edukacija
Obucite prvi utisak!

Pitanja? office@iserbia.rs


Tehnička podrška 24h dnevno!


Kako da napredujem?


Naš cilj je podizanje profesionalnog kapaciteta naših korisnika! Slaćemo vam besplatne savete, konkurse i kurseve. Nećemo vas zamarati više od jednom nedeljno. Prijavite se na našu mejling listu!

Pratite nas:

NAJTRAŽENIJI KURSEVI:

100% besplatni kursevi:


Najnoviji kurs!

3-minutni poslovni test
Da li si poslovno vaspitan? Proveri ovde!

Drugi o nama:



Blistavi CV i prijava za posao su vas doveli do intervjua – čestitamo! Istražili ste kompaniju, spremili odgovore na sva moguća pitanja i pomirili se sa tim da ćete imati bar malu tremu. Ali šta da obučete? Iako vam se možda ovo pitanje nameće svakog jutra, intervju za posao je specifična situacija u kojoj je naročito važan prvi utisak kojim ćete osvojiti ili razočarati potencijalnog poslodavca. Vi ste sam svoj proizvod i treba da se predstavite u najboljem svetlu. Evo nekoliko saveta kako da to postignete.

Za besprekoran izgled u svakoj prilici preporučujemo iAkademija kurs Poslovna komunikacija ili Poslovno odevanje.  U međuvremenu…

U stilu Barnija Stinsona
Čuveni zavodnik iz serije “Kako sam upoznao vašu majku” je u svakom trenutku bio u odelu, čak i kada je nosio pidžamu! Na intervjuu za posao poželjno je voditi se njegovim primerom. Čak iako znate da je kompanija ležernija i ne zahteva svakodnevno formalno odevanje, treba da date poslodavcu do znanja da ste ozbiljni, posvećeni i profesionalni. Ako se dvoumite između formalnog i neformalnog, bolje je da pogrešite na stranu formalnog. Naravno, ako zdravorazumski procenite da je odelo ipak previše, nemojte ga obući. Takođe, bolje je da ga ne nosite ako vam ne pristaje dobro i ako ne možete da se krećete prirodno u njemu – proverite da li su rukavi i nogavice dovoljno dugački, da li je izbledelo ili iznošeno.

Obucite se za unapređenje
Vaše odevanje govori o vašem stavu prema poslu. Ukoliko nameravate da ostanete duže i da napredujete na tom radnom mestu, to treba i da pokažete na samom početku. Stručnjaci savetuju da se obučete kao da vas intervjuišu za poziciju više. Tako ćete potencijalnom šefu poslati poručiti da je vaš cilj uspeh i ništa manje od toga. Takođe, sami ćete se ponašati u skladu sa svojom odećom – neverbalna komunikacija kao što su pogled i gestovi postaće profesionalniji i oslikavaće vaše samopouzdanje.

Zlatna sredina
Kada birate boje i nakit, trudite se da budete umereni. Za neke pozicije je pohvalno da otvoreno pokažete svoju kreativnost i originalni stil, ali za većinu će modni detalji samo odvlačiti pažnju od najvažnijeg – vaših odgovora na postavljena pitanja. Dakle, ne budite napadni u izboru aksesoara, boja, parfema, frizure. Isto važi i za logo brendova koje nostite koji ne bi trebalo da bude neukusno uočljiv.

Signali u boji
Kao i kada kupujete cveće na poklon, tako i kada se oblačite treba da pazite na boje. Svaka boja šalje određenu poruku, a na intervjuu to treba da bude poruka uspešnosti, odlučnosti, organizovanosti i spremnosti za rad. Dramatične boje kao što su crna i crvena koristite u detaljima jer one naglašavaju autoritativnost, snagu i strast. Bela je pogodna jer signalizira čistoću i urednost. Svetle boje su dobre da privuku pogled na vaše lice, te ih koristite za gornje odevne predmete. Kao dominantnu boju možete koristiti tamno plavu i sivu jer pokazuju sofisticiranost, smirenost i kontrolu.

Poslednja provera
Potrudite se da dođete na intervju malo ranije tako da stignete da odete do toaleta i proverite da li je sve u redu – od nameštene frizure do čistih cipela. I podsetite se da ste već svojom radnom biografijom pokazali da ste sposobni za posao koji tražite i da ćete biti sjajan doprinos kompaniji. Srećno!

→ Za savete 1-na-1 o razvoju karijere, konsultujte naše besplatno e-karijerno savetovalište!

Autor: Dragana Milovanović

Izvor: iSerbia

 

Copyright © 2012-2014 iAkademija